تبلیغات
Developing Second Language - اصطلاحات تخصصی بازاریابی
 
درباره وبلاگ


سلام.
هدف از ایجاد چنین وبلاگی رفع نیاز دانشجویان مترجمی زبان است. امیدواریم که در خدمات رسانی به شما دانشجویان عزیز بتوانیم سهمی در ارتقاع سطح علمی شما داشته باشیم.


با نظرات خود ما را در این راه یاری کنید ، متشکریم .

مدیر وبلاگ : Shahram
تصویر روز
نویسندگان
فالنامه حضرت حافظ
نظرسنجی
آیا DSL Center در رفع نیاز شما موفق بوده است ؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :




Developing Second Language
Live and Learn
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
یکشنبه 11 بهمن 1388 :: نویسنده : Shahram
(اثر همگون‌سازی) Assimilation Effect

به این معناست كه اگر قیمت‌های دو محصول مشابه نسبتاً به هم نزدیك هستند، احتمال دارد كه مصرف‌كنندگان حس كنند كه كیفیت این محصولات نیز مشابه است.

Bait-and-Switch

یك عمل غیر قانونی در بازاریابی كه در آن از یك قیمت خاص تبلیغ و اعلام شده برای كشاندن مشتریان به داخل فروشگاه با قصد تغییر نظر آنها در جهت خرید اقلام با قیمت بالاتر استفاده می‌شود.

Horizontal price fixing

هنگامی رخ می‌دهد كه رقبایی كه یك نوع محصول مشابه می‌فروشند به طور مشترك تعیین می‌كنند كه چه قیمتی را مطالبه كنند.

Vertical price fixing

زمانی رخ می‌دهد كه تولید‌كنندگان یا عمده‌فروشان برای وادار كردن خرده‌فروش‌ها به مطالبه یك قیمت معین برای محصولاتشان تلاش می‌كنند.

Impulse Buying

شرایطی است كه در آن، فرد تحت تأثیر میل ناگهانی برای خرید قرار می گیرد، به طوری‌كه نمی‌تواند از آن امتناع كند، در حالی‌كه از قبل برنامه‌ای برای خرید نداشته‌است.

(تخفیف آرمانی) Cause-Related Refund

ارائه این پیشنهاد كه هرگاه كسی محصولی را بخرد، وجه آن به مؤسسه خیریه بخشیده می‌شود.

Out-of-Home Media

اشاره به آن دسته از وسایل ارتباطی دارد كه مردم در مكان‌ها عمومی به آنها دسترسی دارند، نظیر تابلوهای اعلانات، بالن‌های تبلیغاتی، بیل‌بورد‌ها و تبلیغاتی كه در اتوبوس‌ها و متروها وجود دارند.

Price Ceiling

قیمتی كه به وسیله قانون تحمیل و تعیین می‌شود و قیمت‌های بازار حق فزونی بر آن ندارند.

Price Bundling

یكی از استراتژی‌های قیمت‌گذاری كه طی آن محصولات مختلف به صورت یك بسته به مشتری فروخته می‌شوند به طوری كه قیمت كل بسته از جمع بهای تك‌تك محصولات كمتر است.
Horizontal price fixing

هنگامی رخ می‌دهد كه رقبایی كه یك نوع محصول مشابه می‌فروشند به طور مشترك تعیین می‌كنند كه چه قیمتی را مطالبه كنند.

Vertical price fixing

زمانی رخ می‌دهد كه تولید‌كنندگان یا عمده‌فروشان برای وادار كردن خرده‌فروش‌ها به مطالبه یك قیمت معین برای محصولاتشان تلاش می‌كنند.

Impulse Buying

شرایطی است كه در آن، فرد تحت تأثیر میل ناگهانی برای خرید قرار می گیرد، به طوری‌كه نمی‌تواند از آن امتناع كند، در حالی‌كه از قبل برنامه‌ای برای خرید نداشته‌است.

(تخفیف آرمانی) Cause-Related Refund

ارائه این پیشنهاد كه هرگاه كسی محصولی را بخرد، وجه آن به مؤسسه خیریه بخشیده می‌شود.

Out-of-Home Media

اشاره به آن دسته از وسایل ارتباطی دارد كه مردم در مكان‌ها عمومی به آنها دسترسی دارند، نظیر تابلوهای اعلانات، بالن‌های تبلیغاتی، بیل‌بورد‌ها و تبلیغاتی كه در اتوبوس‌ها و متروها وجود دارند.

Price Ceiling

قیمتی كه به وسیله قانون تحمیل و تعیین می‌شود و قیمت‌های بازار حق فزونی بر آن ندارند.

Price Bundling

یكی از استراتژی‌های قیمت‌گذاری كه طی آن محصولات مختلف به صورت یك بسته به مشتری فروخته می‌شوند به طوری كه قیمت كل بسته از جمع بهای تك‌تك محصولات كمتر است.


(نفوذ در بازار) Market Penteration

نوعی از استراتژی‌های رقبا كه به منظور افزایش فروش محصولات موجود شركت به مشتریان فعلی، مشتریان رقبا و كسانی كه مشتریان ما نیستند، طراحی می‌شوند.

(توسعه بازار)Market Development

نوعی از استراتژی‌های رشد كه برای معرفی محصولات موجود شركت‌ها برای بازارهای جدید به كار گرفته می‌شود.

(توسعه محصول)Product Development

نوعی از استراتژی‌های رشد كه بر فروش محصولات جدید در بازارهای فعلی شركت‌ها تأكید دارد.

(متنوع ‌سازی)Diversification

نوعی از استراتژی‌های رشد كه بر فروش محصولات جدید در بازارهای جدید تمركز دارد.

(هدیه) Giveaway

محصولات و كالاهایی كه به شكل هدیه و اشانتیون در مكان‌ها و زمان‌های مختلف نظیر زمان‌های برگزاری نمایشگاه و .. از سوی شركت‌ها به مشتریان و مراجعان داده می‌شود.

(ترفیع متقابل) Cross-Promotion

شرایطی است كه در آن دو یا چند محصول و یا خدمت نیروهای خود را تركیب می‌كنند كه با استفاده از یك ابزار ترفیعی واحد علاقه ایجاد كنند.

(همراهی محیط)Environmental Stewardship

شرایطی است كه در آن شركت‌ها همگام با انجام فعالیت‌های خود، از محیط طبیعی نیز حمایت می‌كنند و یا آن را بهبود می‌بخشند.

(ممیزی منافع اجتماعی)Social Profit Audit

شركتی كه حسابرسی منافع اجتماعی را انجام می‌دهد، به همان اندازه كه موفقیت خود در نیل به منافع مالی را ارزیابی می‌كند، تلاش‌های خود را در رسیدن به منافع اجتماعی نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.





نوع مطلب : اصطلاحات، 
برچسب ها :




 
   
   
قالب وبلاگ